woensdag 28 mei 2008

Didactische links

Mijn drie beste didactische links kan u u vinden onder het onderdeeltje links.

Even een beetje uitleg hierover.

Klascement
Een website gemaakt voor en door leerkrachten en mensen die te maken hebben met het onderwijs. Dit is een site waar je allerlei lesmateriaal kan vinden. Ook kinderen kunnen hierop op zoek gaan naar oefeningen. Desondanks denk ik niet dat hij zo geschikt is voor kinderen. Daar is hij net iets te ingewikkeld voor vrees ik.
Voor mezelf vind ik dit zeker een bruikbare site. Ik heb hier toch al wat informatie af kunnen halen die ik kon gebruiken.
Het feit dat je moet inloggen heb ik niet als onaangenaam ervaren. Dit wijst erop dat er toch een zekere 'controle' wordt gehouden over wie wat van deze site haalt. Of dit werkelijk zin heeft is een andere kwestie...

Kinderenwebhotel
Deze site is eveneens voor kinderen en leerkrachten ouders bedoeld. In tegendeel tot klascement is deze site zeker heel toegankelijk voor kinderen! Hij is zeer gemakkelijk te bedienen en zeer logisch opgebouwd. Voor mie moet een website zo eenvoudig mogelijk zijn. Vermits ikzelf niet zo'n held ben in het zoeken naar bepaalde dingen op het net is deze site mij toch wel op het lijf geschreven. Eenvoudig en efficiënt zijn hier de twee codewoorden. Toch nog mensen die denken aan de minder handige internetters! Ook het materiaal dat je hierop kan vinden is zeker bruikbaar voor de lagere school!

Schooltv
Op deze site kan je allerlei filmpjes vinden rond verschillende thema's. Deze site is enorm gebruiksvriendelijk en duidelijk en dit bevordert weerom de efficïentie tijdens het zoeken naar materiaal. Deze filmpjes zijn een leuke afwisseling om te gebruiken in de klas. De kinderen vinden het heel aangenaam om eens zo'n filmpje te kunnen bekijken. Filmpjes zijn trouwens zoieso zeer atractief voor leerlingen en bevorderen dus ook de aandacht voor dat onderwerp. Een echte aanrader dus!!!

Geen opmerkingen: